Corona nieuws

Veelgestelde vragen en antwoorden

Ik heb een boeking gemaakt naar een villa in de Ardennen maar er geldt een negatief reisadvies, een verbod of beperking, vanwege overheidsmaatregelen. Wat nu? 
Indien het vakantiehuis niet gesloten hoeft te worden van de overheid en de aanbieder nog wel kan leveren, kunt u er niet altijd kosteloos vanaf. Ook niet als u bijvoorbeeld door een inreisverbod niet meer op de desbetreffende plek kunt komen. Als de aanbieder de dienst levert, moet u daar ook voor betalen. Juridisch heeft u bij het boeken van een losse accommodatie geen recht tot omboeken of kosteloos annuleren als het vakantiehuis beschikbaar is. Als de maatregelen gevolgen hebben voor uw boeking, gaan wij in overleg met de huiseigenaar en zoeken we een gepaste oplossing. Omdat de vakantiehuizen van verschillende eigenaren zijn, zijn we afhankelijk van de flexibiliteit van de eigenaren maar zij zijn niet verplicht om kosteloos om te boeken. We doen ons best om zoveel mogelijk om te boeken naar een andere periode. Hier kunnen voorwaarden en kosten aan verbonden zijn.

Mag ik annuleren?
U mag altijd annuleren, deze keuze maakt u zelf. De reguliere voorwaarden zijn dan van toepassing, deze vindt u terug bij onze algemene huurvoorwaarden. Indien u een verzekering heeft afgesloten, kunt u bij de betreffende verzekeringsmaatschappij navraag doen of de annuleringskosten gedekt zijn.

Ik heb klachten, ben in afwachting van een coronatest of moet in thuisquarantaine. Kan ik kosteloos annuleren?
Helaas zijn dit geen redenen om kosteloos te annuleren of uw boeking te wijzigen. Indien u moet annuleren, zijn de standaard annuleringsvoorwaarden van toepassing. Informeer bij uw reis- en/of annuleringsverzekering of u in aanmerking komt voor verdoeding van de annuleringskosten.

Ik moet mijn restantbetaling nog voldoen, maar twijfel of ik mijn vakantie moet annuleren?
De reguliere reisvoorwaarden blijven van toepassing en de betalingsverplichting blijft van kracht. We verzoeken u dan ook om deze te respecteren en de betaling(en) binnen de geldende termijnen te voldoen. Als de volledige reissom niet op tijd betaald is, kan de boeking door de reisorganisatie geannuleerd worden tegen de dan geldende annuleringsvoorwaarden.
Voelt u zich onveilig en wilt u liever annuleren, dan heeft u géén recht op een vergoeding. De Consumentenbond zegt hierover: angst is geen ‘geldige’ reden om de reis kosteloos te annuleren. Als u zich prettiger voelt de vakantie te annuleren, dan gelden de annuleringsvoorwaarden die worden genoemd in punt 5 van de algemene huurvoorwaarden.

 

Heeft u vragen, maak gebruik van onderstaand formulier (check ook uw spam), of whatsapp of bel mij

op telefoonnummer +31(0)6 209 79 419.

Lenette van der Meulen

Heeft u zelf een luxe en sfeervolle vakantiewoning in de Ardennen die u via Luxehome wilt
verhuren, informeer dan hier vrijblijvend.